دولت، قیمت خرید تضمینی گندم را افزایش دهد

نماینده همدان در شورای عالی استان‌ها گفت: در صورت واقعی نبودن قیمت گندم، احتمال قاچاق به کشورهای دیگر و نیز خوراک دام شدن گندم وجود دارد که در نهایت اقتصاد کشور آسیب خواهد دید و دولت، نسبت به تجدید نظر در قیمت خرید تضمینی گندم اقدام جدی انجام دهد.

علی شیرمحمدی با اشاره به نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان، گفت: در صورت واقعی نبودن قیمت گندم، احتمال قاچاق به کشورهای دیگر و نیز خوراک دام شدن گندم وجود دارد که در نهایت اقتصاد کشور آسیب خواهد دید.

وی افزود: با توجه به تورم موجود در کشور و بالا رفتن قیمت نهاده، کود، سم، ماشین آلات و غیره، قیمت این محصول استراتژیک و مهم بیش از آنچه که شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی اعلام کرده، تمام می‌شود. اگر خواهان خودکفایی در محصول استراتژیک گندم هستیم، دولت و مجلس باید با افزایش قیمت گندم و حمایت های همه جانبه از کشاورزان اقدام جدی داشته باشند.

عضو شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: اگر قیمت خرید تضمینی گندم اصلاح نشود باعث بی انگیزگی کشاورزان در سال‌های زراعی آینده خواهد شد. پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم باعث می شود، میزان خرید گندم در سال ۱۴۰۲ کاهش و خروج گندم از کشور یا مصرف آن در دامداری‌ها و غیره افزایش یافته و دولت ناچار شود برای جبران کسری گندم خریداری شده، اقدام به واردات گندم از سایر کشورها با قیمت بسیار بالاتر که در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار تومان بوده و بدون شک سال آینده نیز بیشتر خواهد بود، می شود.

شیرمحمدی در پایان اظهار داشت: دولت، نسبت به تجدید نظر در قیمت خرید تضمینی گندم اقدام جدی انجام دهد چرا که با قیمت ۱۵ هزار تومان فعلی کشاورز ضرر می‌کند. منبع ایلنا

Check Also

جلسه مشترک مدیر عامل و هیأت مدیره صندوق حمایت از توسعه دامپروری و مدیر عامل و هیأت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی

در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ جلسه مشترک فی ما بین صندوق دامپروری و تولیدات دامی و شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.