نباید در فرایند قیمت‌گذاری، دست تولیدکنندگان را ببندیم

 استاندار گلستان با تاکید بر حمایت حداکثری از تولیدکنندگان به خصوص فعالان بخش گوشت سفید و دیگر کالاهای اساسی و پرمصرف گفت: نباید در فرایند قیمت‌گذاری دست و بال تولیدکنندگان را ببندیم.

 علی‌محمد زنگانه عصر روز یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار گلستان اظهار داشت: نباید هزینه سوءمدیریت در یک محصول پرمصرف مانند گوشت مرغ را تولیدکنندگان بپردازند بلکه می‌توان با اتخاذ تصمیمات درست از بروز این گونه خسارت‌ها جلوگیری کرد.

وی با تقدیر از نقش موثر تولیدکنندگان گلستان در تامین گوشت مرغ تهران و دیگر مناطق کشور گفت: بازار این محصول باید به سمت رقابتی‌شدن پیش برود و پس از آن تولیدکنندگان استان ضمن تامین کامل نیاز داخلی، تسخیر بازار مصرف کشورهای دیگر را در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار گلستان افزود: گلستان ظرفیت تولید این حجم قابل انتظار گوشت قرمز را دارد و مشکلی در این مسیر وجود ندارد.

زنگانه ادامه داد: در شرایط فعلی و به دلیل وجود برخی مشکلات، تولیدکننده و مصرف کننده، بازنده معامله هستند و سود اصلی در فرایند تولید و فروش به سود واسطه‌ها می‌رود که این مشکل را باید با طراحی سامانه‌های دقیق برطرف کرد.

وی گفت: شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری گلستان از ظرفیت بالایی برای طراحی سامانه‌های مرتبط با توزیع هدفمند این گونه محصولات برخوردارند که باید از دانش آنان به درستی استفاده کرد. منبع ایرنا

Check Also

جلسه مشترک مدیر عامل و هیأت مدیره صندوق حمایت از توسعه دامپروری و مدیر عامل و هیأت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی

در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ جلسه مشترک فی ما بین صندوق دامپروری و تولیدات دامی و شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.