همایش ملی روز جهانی شیر

به استحضار میرساند صندوق حمایت از توسعه دامپروری و تولیدات دامی کشور با همکاری اتحادیه مرکزی تعاونی های کشاورزی دامداران ایران در نظر دارد در راستای توسعه صنعت تولیدات دامی، ارتقاء سلامت جامعه و امنیت غذایی با محوریت رشد تولید و افزایش سرانه مصرف شیر به مناسبت روز جهانی شیر اقدام به برگزاری رویدادی تحت عنوان ” اولین همایش ملی روز جهانی شیر ” نماید.

روز جهانی شیر یک رویداد سالانه است که در تاریخ ۱ ژوئن هر سال جشن می‌گیرند. این روز به منظور افزایش آگاهی عمومی درباره مزایای شیر و اهمیت مصرف آن در تغذیه سالم برگزار می‌شود. هدف اصلی این روز، ترویج مصرف شیر و ایجاد فرصتی برای آموزش درباره فواید شیر برای سلامتی انسان‌ها است.

شیر منبع غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین است و برای رشد و توسعه سالم بدن بسیار حائز اهمیت است، به خصوص در دوران کودکی. از آنجا که شیر یک منبع مهم پروتئین، کلسیم و ویتامین D است، مصرف منظم آن می‌تواند در پیشگیری از بسیاری از مشکلات سلامتی، از جمله بیماری‌های استخوانی مانند اوستئوپوروز و نقص ویتامین D مؤثر باشد.

روز جهانی شیر به عنوان فرصتی برای آموزش افراد درباره اهمیت شیر و مزایای مصرف آن برگزار می‌شود. در این روز، مراکز بهداشتی و آموزشی، مدارس و سایر مؤسسات بهداشتی و تغذیه‌ای برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی را درباره مزایای شیر و راه‌های ترویج مصرف آن برگزار می‌کنند. همچنین، در برخی کشورها، این روز با همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های آموزشی همراه است.

روز جهانی شیر

Check Also

جلسه مشترک مدیر عامل و هیأت مدیره صندوق حمایت از توسعه دامپروری و مدیر عامل و هیأت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی

در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ جلسه مشترک فی ما بین صندوق دامپروری و تولیدات دامی و شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.