۱۴ درصد از محصولات دامی کشور در اصفهان تولید می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: این خطه با تولید سالانه ۲ میلیون و ۳۶۱ هزار تن انواع محصولات دامی به تنهایی ۱۴ درصد از نیاز کشور را رفع می‌کند.

مهرداد مرادمند  اظهارداشت: از حیث میانگین تولید و عرضه انواع محصولات دامی مانند گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ و شیر نیز رتبه نخست کشور به استان اصفهان اختصاص دارد.

وی با اشاره به تولید هر ساله ۲ میلیون تُن شیر خام توسط واحدهای پرورش گاو شیری استان ادامه داد: در این شاخص رتبه اول را در مقایسه با سایر استان‌ها در اختیار داریم که بخش قابل توجهی از تولید این محصول به دیگر استان‌ها عرضه می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان به تولید سالانه ۱۸۳ هزار تن تخم مرغ در این خطه و رتبه نخست کشوری اشاره و تصریح کرد: ۲۲۰ واحد فعال تولید این محصول در استان به کار مشغولند.

مرادمند افزود: ۷۲ هزار تن گوشت قرمز نیز در طول سال در اصفهان تولید می‌شود که از این لحاظ نیز در بین سایر مناطق کشور رتبه دوم در اختیار این استان است.

وی با اشاره به تامین ۴۰ درصد از گوشت بوقلمون کشور در اصفهان اضافه کرد: حدود ۱۴ هزار تن از این ماده غذایی در استان توسط ۱۲۸ واحد پرورشی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه صنایع مورد اشاره باز هم می تواند توسعه یابد، خاطرنشان کرد: تحقق این امر مستلزم حمایت و ارائه تسهیلات است. منبع ایرنا

Check Also

جلسه مشترک مدیر عامل و هیأت مدیره صندوق حمایت از توسعه دامپروری و مدیر عامل و هیأت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی

در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ جلسه مشترک فی ما بین صندوق دامپروری و تولیدات دامی و شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.