دامداران خراسان جنوبی پروانه چرای دام را تمدید کنند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: دامدارانی که در طرح مرتع‌داری شرکت کردند و قراردادشان تمام شده است باید نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

علیرضا نصرآبادی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: دامداران دارای طرح مرتع‌داری برای تهیه و بازنگری طرح تا چهارم اردیبهشت سال آینده اقدام کنند.

وی افزود: همچنین کسانی که جایگزین برای مرتع‌دار متوفی از بین همسر و فرزندان انتخاب نکرده‌اند تا ۱۱ مرداد امسال فرصت این کار را دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی یادآور شد: کسانی می‌توانند جایگزین مرتع‌دار متوفی شوند که ساکن منطقه یا عضو نظام عشایری باشند همچنین به صورت مستمر و حرفه‌ای به دامداری مشغول باشند.

۹۵ درصد مساحت استان خراسان جنوبی را عرصه‌های منابع طبیعی اعم از جنگل‌ها، مراتع و بیابان تشکیل می‌دهد که مساحت مراتع نزدیک به هشت میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است و بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مراتع طرح اصلاح، احیا و بهره‌بردای دارند. منبع ایرنا

Check Also

جلسه مشترک مدیر عامل و هیأت مدیره صندوق حمایت از توسعه دامپروری و مدیر عامل و هیأت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی

در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ جلسه مشترک فی ما بین صندوق دامپروری و تولیدات دامی و شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.