بازار نهادهای دامی ثبات لازم را دارد

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران گفت: وضعیت ذخایر استراتژیک ما در شرایط مناسبی است. این ذخایر برای مدت‌زمان مناسبی توسط شرکت پشتیبانی امور دام تهیه شده و وضعیت ذخایر نهاده‌های دامی عادی است و هیچ افزایش قیمتی به دلیل عدم واردات و یا مشکلات ناشی از ویروس کرونا نداشته‌ایم.
کاوه زرگران در خصوص آخرین وضعیت واردات مواد غذایی و نهاده‌های دامی با وجود بسته شدن مرزها و شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به خودکفایی در تولید مرغ و شیر خام ما در نهاده‌های ذرت، کنجاله و جو به دلیل مصرف زیاد به خارج وابستگی داریم و همه ساله حجم زیادی از این نهاده‌های دامی وارد کشور می‌‌شود.
وی ادامه داد: با وجود بسته شدن مرزها و شیوع ویروس کرونا در حال حاضر هیچ مشکلی برای واردات این اقلام وجود ندارد و تنها مشکل ما بحث تامین ارز و تخصیص آن است. اکنون بسیاری از محموله‌ها در بنادر شمالی و جنوبی کشور تخلیه شده و حجم مناسبی از این اقلام در بنادر وجود دارد که منتظر تخصیص ارز هستند.
عضو اتاق بازرگانی تهران افزود: وضعیت ذخایر استراتژیک ما در شرایط مناسبی است. این ذخایر برای مدت‌زمان مناسبی توسط شرکت پشتیبانی امور دام تهیه شده و وضعیت ذخایر نهاده‌های دامی عادی است و هیچ افزایش قیمتی به دلیل عدم واردات و یا مشکلات ناشی از ویروس کرونا نداشته‌ایم. هم‌اکنون نیز واردات ادامه دارد و هیچ منعی از سوی فروشندگان خارجی اعمال نشده است؛ به طوری که در حال حاضر کشتی‌ها در بنادر ایران در حال تخلیه محموله‌های خود هستند و فقط اقدامات ضدعفونی و بهداشتی بیش از گذشته شده است و کشتی‌ها پس از تخلیه بار با ضدعفونی کامل بنادر ایران را ترک می‌کنند.
منبع ایلنا

Check Also

جلسه مشترک مدیر عامل و هیأت مدیره صندوق حمایت از توسعه دامپروری و مدیر عامل و هیأت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی

در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ جلسه مشترک فی ما بین صندوق دامپروری و تولیدات دامی و شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.